Hierro 3

Tae-suk és un indigent que ocupa temporalment vivendes on els seus propietaris no hi habiten temporalment . Per retribuir-los els ajuda fent alguna reparació o activitat domèstica . Un dia es troba amb Sun-hwa, una bella ex-model que es troba "empresonada" a casa seva a causa de la gelosia del seu marit. És apartir d’aquest moment quan tots dos descobriran que són ànimes bessones i compartiran un mateix destí.

Fitxa tècnica
Bin-jip
2004
95min.
Corea del Sud
Premis Venècia - Lleó de Plata (Millor Director 2004), FIPRESCI, Seminci - Espiga d’Or: Millor pel·lícula (2004)

El Director: Kim Ki-duk Kim Ki-duk és un director i guionista que va començar la seva carrera cinematogràfica als 33 anys. Va néixer en el si d’una família rural sud-coreana el 20 de desembre de 1960. Originalment es va educar per treballar en l'agricultura... però des de molt jove va treballar en diferents llocs poc relacionats amb la seva experiència (va treballar per una fàbrica, es va allistar en la infanteria de la marina del seu país i més tard, es va dedicar a la pintura mentre es guanyava la vida com acòlit en un temple budista). Va estudiar belles arts a París entre 1990 i 1993. Allà és on va descobrir la seva passió pel cinema en veure les seva primera pel·lícula en aquesta ciutat. Aquest fet el va motivar a presentar-se a diversos concursos de guió en el seu país d’origen.

Al 1993 va obtenir el premi més important de l’Institut Nacional de Guió de Corea del Sud per “Un pintor i un criminal condemnat a mort” i al 1994 i 1995 va aconseguir el tercer i el primer premi respectivament del concurs de guió organitzat pel Consell Coreà de Cinema (KOFIC). Encara que cap d’aquest guions va arribar a rodar-se, se li van obrir les portes per dirigir la seva primera pel·lícula “Cocodrilo” (Ag-o), una història de marginals sobre un home que salva una dona del suïcidi per després abusar d’ella, donant començament a una estranya relació. Aquesta obra marcaria l’estil que caracteritza al director, conjunció d’una delicada fotografia i una trama brutal i li obriria les portes al Festival Internacional de Cinema de Busan, uns dels seus principals aparadors en els anys posteriors. Al 1998, “La puerta azul” (Paren daemun) aconsegueix més difusió projectant-se en la Berlinale. En aquesta pel·lícula, la seva protagonista és un prostituta. Les prostitutes són un tipus de personatge recurrent en la seva filmografia.

La pel·lícula que va fer que Kim Ki-duk obtingués el reconeixement internacional és “La isla” (Seom). La presència, novament, d’una prostituta i la violència d’algunes de les seves escenes, a més de ser acusat del tracte cruel amb els animal van provocar sonades reaccions de desgrat. N'obstant això, aquest film va consagrar definitivament al seu autor, a més de projectar-se en diversos festivals d'arreu del món i competir al Festival de Venècia de l’any 2000.

L’any 2003 arriba la que seria la seva novena pel·lícula “Primavera, verano, otoño, invierno... y primavera“ (Bom yeoreum gaeul gyeoul geurigo bom), un film contemplatiu i desproveït de violència, almenys explícita, en el qual reflexiona sobre el sentit cíclic de la vida. Aquesta és la primera de les seves pel·lícules que es distribueix a gran escala més enllà dels festivals i obre el camí per a dues de les seves obres més rellevants i internacionals: “Samaritan Girl” (Samaria), que tracta sobre dos joves adolescents que es prostitueixen per pagar-se un viatge a Europa i Hierro 3 (Bin-jip). La primera d’aquestes va guanyar l’Ós de Plata al Millor Director al Festival de Berlín al 2004 i la segona el Lleó de Plata al Festival de Venècia.

A través de la seva obra Kim ki-duk s’ha convertit en un dels autors més destacats i internacionals del seu país en aquest nou segle, assolint amb les seves creacions una dimensió universal.

Filmografia:

2011 Amen

2011 Arirang (documental)

2008 Sueño (Bimong)

2007 Aliento (Soom)

2006 Time (Shi gan)

2005 El arco (Hwal)

2004 Hierro 3 (Bin-jip)

2004 Samaritan Girl (Samaria)

2003 Primavera, verano, otoño, invierno... y primavera (Bom yeoreum gaeul gyeoul geurigo bom)

2002 El guardacostas (Hae anseon)

2001 Bad guy (Nabbeun namja)

2001 Domicilio desconocido (Suchwiin bulmyeong)

2000 Ficción Real (Shilje sanghwang)

2000 La isla (Seom)

1998 La puerta azul (Paren daemun)

1997 Animales Salvajes (Yasaeng dongmul bohoguyeog)

1996 Cocodrilo (Ag-o)

"Irónico cuestionamiento de algunos de los tótem sobre los que construimos nuestra identidad: la noción de propiedad, de privacidad, de comunicación, la posesión (...) Película desconcertante, Hierro 3 sirve para demostrar qué es lo que tanto nos atrae del cine asiático" (M. Torreiro: Diario El País)

(...) Porque si en el filme rociar plantas tiene que ver con la consabida frase de saber regar el amor para que no se seque, eso es tan cierto, obviamente, como lo que Kim Ki-duk ha afirmado: que todos somos casas vacías esperando a alguien que abra la puerta y nos libere. (Pablo O. Scholz – Diario Clarín)

Referències

http://www.filmaffinity.com/

http://www.imdb.com

http://es.wikipedia.org/

http://www.koreanfilm.org/kimkiduk.html

La teva valoració: Cap Mitja: 7.8 (6 votes)
Projecció
Divendres 25/11/2011 a les 21:00h
Cicle:
Set mirades...

1 comentari

Envia un nou comentari

Pàgina web desenvolupada i hostatjada per Omitsis.
Disseny disseny&rauxa.