Sin amor (Loveless)

Una parella enmig d'un divorci no té més remei que unir les seves forces per trobar al seu fill desaparegut.

Versió original subtitulada en castellà.

Fitxa tècnica
Nelyubov
2017
128min.
Rússia
Premis

2017: Premis Oscar: Nominada a millor pel·lícula de parla no anglesa

2017: Festival de Cannes: Premi del Jurat

2017: Premis del Cinema Europeu: Millor BSO i fotografia

2017: Premis César: Millor pel·lícula estrangera

2017: National Board of Review (NBR): Millors pel·lícules estrangeres de l'any

2017: Crítics de Los Angeles: Millor pel·lícula estrangera2017: Globus d'Or: Nominada a Millor pel·lícula de parla no anglesa

2017: Premis BAFTA: Nominada a Millor pel·lícula en parla no anglesa

2017: Associació de Crítics de Chicago: Nominada a millor pel·lícula estrangera

2017: Premis Independent Spirit: Nominada a millor pel·lícula estrangera

2017: Satellite Awards: Nominada a millor pel·lícula de parla no anglesa

2017: British Independent Film Awards (BIFA): Nominada a millor paper internacional indep.

2017: Premis David di Donatello: Nominada a Millor film estranger

Andrey Zvyaginstev neix el 1964 a Novosibirsk, Sibèria. El 1984, als vint anys, es gradua a l’escola de dramatúrgia del poble on va néixer. El 1986 marxa a Moscou i segueix estudiant, aquest cop a l’Acadèmia Russa de les Arts Teatrals. El 1992 comença la seva carrera d’actor tant al teatre com al cinema, que es prolonga fins al 2000. Aleshores decideix començar la seva etapa de director. Primer dirigint tres episodis de la sèrie de televisió The Black Room. Després, el 2003, amb la seva primera pel·lícula, The Return, que rep una bona crítica li obre les portes a dirigir altres pel·lícules. Amb Leviathan, el 2014, aconsegueix el premi a millor guió de Cannes i nominacions a l'Oscar, els Globus d'Or i els BAFTA com a millor pel·lícula de parla no anglesa, a més de quatre nominacions als Premis del Cinema Europeu.

Filmografia (director):

2014: Leviathan

2011: Elena

2011: Tayna (curtmetratge)

2009: Apocrypha (curtmetratge)

2007: The Banishment (Izgnanie)

2003: The Return

Leslie Felperin (The Hollywood Reporter): "Zvyagintsev torna a demostrar el seu remarcable talent per a crear microcosmos dramàtics perfectament elaborats que il·lustren les patologies innates de la societat russa".

Owen Gleiberman (Variety): "El tema de la pel·lícula, que apareix de forma potent i obliqua, és una mica més gran que les cendres carbonitzades d'un matrimoni mort".

Steve Pond (The Wrap): "[Zvyagintsev] desenvolupa magistralment el misteri construint un apassionant encara que extenuant retrat".

Jessica Kiang (The Playlist): "Potser la seva pel·lícula més brillant i més profundament pessimista fins a la data, composta amb habilitat cinematogràfica i intel·ligència visceral, potser també la més persuasiva".

Peter Bradshaw (The Guardian): "Un thriller inquietant d'intensitat hipnòtica i misteriosa (...) Zvyagintsev ha produït una altra obra mestra".

Dan Fainaru (Screendaily): "Una imatge cruel, desoladora i implacable de la nova classe mitjana russa (...) La seva característica principal és la meticulosa observació que fa dels personatges i les situacions".

Gregorio Belinchón (Diari El País): "A 'Nelyubov' explora encara més les seves llargues panoràmiques de la naturalesa per a il·lustrar la crueltat que envolta a una parella en plens tràmits de divorci".

Javier Ocaña (El País): "Zvyagintsev torna amb el seu habitual poder simbòlic i la seva majúscula capacitat per a la commoció visual i sonora. Sense pietat amb les seves criatures".

Luis Martínez (El Mundo): "Un despietat reflex d'una societat moralment malalta (...) una cinta impecable en la seva pudorosa exhibició de tot el impúdic. No direm obra mestra, però gairebé".

Alberto Bermejo (El Mundo): "Desplega una posada en escena virtuosa per projectar una mirada ombrívola sobre els comportaments dels seus protagonistes".

Quim Casas (El Periódico): "Tensa, dura, inflexible (...) Mostra tant la desatenció del fill com la degradació de la parella. Ho fa amb la força visual que Zvyagintsev ja va imprimir en els seus dos anteriors films, 'Elena' i 'Leviatan'".

Carlos Marañón (Cinemanía): "Quirúrgica, sinistra, sempre a punt d'esclatar, la càmera del rus Zvyagintsev porta al límit el procés de deshumanització d'un país impossible". 

Carlos Loureda (Fotogramas): "Una posada en escena de luxe, amb una actriu principal sublim i el descobriment del joveníssim actor, un suspens que es engrandint poc a poc (...) una radiografia de l'actual classe mitjana alta russa".

Referències

Filmaffinity

Golem

La teva valoració: Cap Mitja: 8 (1 vote)
Projecció
Divendres 18/05/2018 a les 21:00h
Cicle:
Cinefòrum 2017-2018

1 comentari

Envia un nou comentari

Pàgina web desenvolupada i hostatjada per Omitsis.
Disseny disseny&rauxa.