Christian és un pare divorciat que gaudeix dedicant el seu temps a les seves dues filles, és un valorat programador d'un museu d'art contemporani i és d'aquesta classe de persones que condueixen un cotxe elèctric i donen suport les grans causes humanitàries.

Està preparant la seva propera exposició, titulada The Square, al voltant d'una instal·lació que incita els visitants a l'altruisme i els recorda els seus deures respecte als seus semblants però quan contracta una agència de relacions públiques per difondre l'esdeveniment, la publicitat produeix malestar al públic.

V.O. en anglès, suec, danès amb subtítols en castellà

Fitxa tècnica
The square
2017
142min.
Suècia
Premis

2017 : Premis Oscar: Nominada a millor pel·lícula de parla no anglesa

2017 : Festival de Cannes: Palma d'Or (Millor pel·lícula)

2017 : Globus d'Or: Nominada a Millor pel·lícula de parla no anglesa

2017 : Premis del Cinema Europeu: 6 premis inclòs millor pel·lícula i director

2017 : National Board of Review (NBR): Millors pel·lícules estrangeres de l'any

2017 : Critics Choice Awards: Nominada a millor pel·lícula de parla no anglesa

Ruben Östlund va néixer el 1974 a Styrsö, una petita illa de la costa oest de Suècia. Va estudiar disseny gràfic abans de matricular-se a la universitat de Göteborg, on va conèixer a Erik Hemmendorff, amb qui més tard fundaria Plattform Produktion.

La seva passió per esquiar va fer que Östlund arribés a produir 3 pel·lícules sobre l'esquí. En elles ja es percebia el seu gust per les llargues seqüències, un gust que va estructurar i desenvolupar a través dels seus estudis de cinema i que fins a aquest dia roman com a segell del seu treball.

Ruben ha arribat a ser ben conegut pel seu humorístic i precís retrat del comportament social humà, així com pel processat d'imatges en les seves pel·lícules.
El seu primer llargmetratge, ‘The Guitar Mongoloid’, es va alçar amb el premi FIPRESCI a Moscou el
2005. La seva segona pel·lícula, Involuntary, produïda pel cofundador de Plattform Produktion,
Erik Hemmendorff, va ser projectada a Canes 2008 a la secció Una certa mirada.
El film en aquells dies va ser distribuït a més de 20 països i mostrada en nombrosos festivals, que li va valer per guanyar reconeixement internacional. Per la seva banda, ‘Força Major’ va ser premiada a Cannes i nominada als Bafta i al Globus d'Or.

Després de guanyar la Palma d'Or en el Festival de Cinema de Cannes del mes passat amb 'The Square', el director suec filma el 'Triangle of Sadness', una sàtira ambientada en el context del món de la moda.

 

Filmografia 

2018: Triangle of Sadness

2017: The Square

2014: Fuerza mayor

2011: Play

2010: Händelse vid bank (curt)

2008: De ofrivilliga

2006: Nattbad (curt)

2005: Scen nr: 6882 ur mitt liv (curt)

2004: Gitarrmongot

2002: Familj igen (Documental)

2001: Låt dom andra sköta kärleken (Documental curt)

1998: Free Radicals 2 (Vídeo curt)

1997: Free Radicals (Vídeo curt)

.

"Ofereix tota una lliçó magistral regida per un humor que es modula en inesperades formes d'incomoditat (...) Composta íntegrament per seqüències inoblidables" Jordi Costa: Diari El País

"The square viu tota ella alimentada per la ira, per la necessitat d'explicar-ho tot en cada pla, per vèncer per acumulació. I així perd bona part de la seva força pel caos en què viu des del primer pla" Luis Martínez: Diari El Mundo

"El to és el de la comèdia que engoleix els diversos drames, i en la qual l'íntim i el social (...) s'impregna d'una constant sensació de ridícul, de gràcia, d'enginy" Oti Rodríguez Marchante: Diari ABC "Östlund filma alguna seqüències salvatgement divertides, però també s’embadaleix massa en el seu propi artefacte irònic al riure de tot i de tots. (...)" Quim Casas: Diari El Periódico

"Tinc la sensació que el creador és tan farsant com els seus personatges. Les situacions s'allarguen intolerablement, els acudits són tan rebuscats com poc eficaces, nul·la la meva complicitat amb el sentit de l'humor de Ruben Ostlund."Carlos Boyero: Diari El País

"Una sèrie de gags que entrarien millor si el director s'hagués pres més temps a la sala de muntatge (...) Sembla clar que no es va acabar de pensar del tot (...) És un riure, sí, però té les seves pegues." Philipp Engel: Fotogramas

"S'estructura (...) com una successió de vinyetes. Algunes d'elles són excel·lents (...) Abasta més del que estreny, però la seva sàtira és gairebé sempre hilarant. (...)" Nando Salvà: Cinemanía

Referències

http://www.filmaffinity.com/

http://www.sensacine.com

http://www.imdb.com

No votes yet
Projecció
Dissabte 03/03/2018 a les 22:00h
Cicle:
BRAM 2018

1 comentari

Envia un nou comentari

Pàgina web desenvolupada i hostatjada per Omitsis.
Disseny disseny&rauxa.