Director:Hirokazu Koreeda (AKA Hirokazu Kore-eda)
Nascut a Tòquio el 1962, va estudiar literatura i es graduà a la Universitat de Waseda, el 1987. Es va convertir en ajudant de direcció a TV Man Union. Als inicis dels anys 90 va estrenar les seves primeres pel·lícules de caràcter documental.
Al 1994 va dirigir el documental “Kare No Inai Hachigatsu Ga” (Agost sense ell) on va guanyar els premis del jurat a Venècia i Chicago.
Posteriorment, al 1995 amb “Maboroshi no Hikari” va guanyar la Osella d’Or al festival de Venècia. És una pel·lícula basada en una novel·la de Teru Miyamoto i extreta de les seves pròpies experiències.
Al 1998 dirigeix “Wandafuru raifu”, un dels seus films més celebrats i que el va fer famós internacionalment.
“Distance” al 2001, és una pel·lícula que uneix diferents personatges vinculats per un malaurat succés. Va ser nominada a la Palma d’Or al festival de Cannes 2001.
Amb “Kiseki” al 2011 va guanyar el Premi a Millor guió al Festival de San Sebastian 2011. Les seves pel·lícules, reflexives, sòbries i líriques giren a l’entorn de la família, la memòria, la pèrdua, la mort... i la intersecció de documentals i narracions fictícies.
Mostra influències de Yasujiro Ozu i, especialment, del seu director preferit Mikio Naruse.
Filmografia:
2013 De tal padre tal hijo 2011 Kiseki (Miracle)
2009 Air Doll
2008 Still Walking (Caminant)
2006 Hana
2004 Ningú Sap
2001 Distance
1998 Wandafuru raifu (After life)
1996 Without Memory(documental)
1995 Maboroshi no Hikari Shikashi
1994 Kare No Inai Hachigatsu Ga(Agost sense ell)
1991 Mou Hitotsu No Kyouiku (documental)
"Se trata de un estudio de personajes tranquilo y sin descanso, fotografiado con una carga Zen, con una precisa banda sonora de Bach y Beethoven, y en cada escena sólo los elementos más esenciales" Keith Uhlich: Time Out
"Un bondadoso drama doméstico situado en el Japón contemporáneo, pero que carece de los matices y de la innovación de sus trabajos anteriores (...) Peter Bradshaw: The Guardian
"Un admirable retrato de la infancia y del desgarro familiar (...) Es una película que te hace sentir y pensar, una preciosa película" Carlos Boyero: Diario El País
"Quizá esté un escalón por debajo de 'Kiseki (Milagro)' y dos de su obra maestra, 'Nadie sabe', pero aun así sigue siendo una película insólita. Por lo que cuenta y por cómo lo cuenta" Javier Ocaña: Diario El País
"Obra maestra (...) habla de algo tan profundo y dramático que resulta asombroso que pueda ser al tiempo tan ligero y hasta divertido" E. Rodríguez Marchante: Diario ABC
2014 Premi de l’Acadèmia japonesa: Millor director, millor pel·lícula, millor actor, millor actriu, millor guió, millor banda sonora, millor il·luminació.
2013 Festival de Cannes: Premi del jurat.
2013 Festival de San Sebastian: Premi del públic
2013 Festival de Cinema de Sao Paulo: Premi a Millor pel·lícula estrangera.
2013 Festival de Cinema d’Àsia i Pacífic. Premi a Millor pel·lícula i Millor actor
Afegeix un nou comentari