Una discussió sorgida d'un incident trivial porta a Toni i Yasser a judici. Un insult a deshora és l'inici d'un enorme conflicte, arribant a convertir-se en un cas nacional que reobrirà velles ferides: un xoc entre diferents cultures i religions que només la tolerància podrà resoldre.
Nominada a l'Oscar com a Millor Pel·lícula de Parla No Anglesa i guanyadora de la Copa Volpi al Millor Actor a la Mostra de Venècia i el Premi del Públic a la Seminci 2017 i en l'AFI Fest.
Versió original subtitulada en castellà
Ziad Doueiri (en àrab , زياد دويري), va néixer al Líban el 1963, on va viure fins al començament de la Guerra Civil quan comptava amb 18 anys d'edat. Va dirigir el seu primer llargmetratge en 1998 West Beirut (basat en la seva pròpia vida), pel·lícula que va guanyar el premi François Calais i el premi de la Crítica Àrab al Festival de Cannes d'aquest mateix any. "Lila Diu" va ser la seva segona pel·lícula com a director.
Va estudiar cinematografia a EE. UU. on va rodar diversos curtmetratges en 8 i 16 mm i va ser primer ajudant de càmera de Quentin Tarantino també en aquest país.
West Beirut | 1998 | Drama | Director, escriptor | Premi François Chalais a la quinzena del director Festival de Cannes el 1998. |
Diu Lila | 2004 | Drama | Director, escriptor | |
Sleeper Cell | 2005 | Terror sèrie | Director | Episodi "Immigrant" |
L'atac | 2012 | Thriller polític | Director, escriptor | Basat en una novel·la de Yasmina Khadra |
Affaire Étrangère (Títol anglès Afers estrangeres ) |
2013 | Thriller polític | Director, escriptor | |
Baró Noir (Títol anglès Gangsters republicans ) |
2016 | Drama polític | Director | Sèries de televisió franceses (8 episodis) Nominat - Premi ACS al Millor Director |
L'insult | 2017 | Drama | Director, escriptor | Nominat al Premi de l' Acadèmia a la Millor Pel·lícula de Llengua Estrangera |
Boyd van Hoeij (The Hollywood Reporter): "Rodada bellament i interpretada amb elegància (...) Una obra fascinant (...) Les observacions potser no són noves, però estan expressades de forma fluida i convincent".
Llegeix Marshall (Screendaily): "Una barreja entretinguda d'estudi de personatge, obra judicial i paràbola de reconciliació nacional (...) Juga amb foc de manera atrevida i actual, però també és una exploració sensible i alegre de la debilitat humana"
Tommaso Koch (El País): "Doueiri ho roda tot amb ritme i tensió, tot i que el cinema de l'Orient Mitjà ja hagi explicat moltes vegades aquesta trama. (...) Un bon resum de l'últim mig segle."
Javier Ocaña (Diari El País): "Interessantíssima paràbola polític social (...) Exposada d'una manera senzilla i explícit, i partint de l'àmbit social, la pel·lícula de Doueiri adquireix, però, una enorme transcendència en múltiples vessants"
Oti Rodríguez Marchante (ABC): "La posada en escena és senzilla i amb la mirada del director situada en una tramada equidistància entre els contendents (...) Potser no és subtil del que parla, però sí bonic (allà en el fons) ".
Toni Vall (Cinemanía): "Doueiri orquestra un relat hàbil, potser una mica prefabricat per a resultar efectiu i efectista però sens dubte valuós, molt valuós (...) una narrativa fluïda i comercialment atractiva".
2017: Premis Oscar: Nominada a Millor pel·lícula de parla no anglesa
2017: Festival de Venècia: Millor actor (Kamel El Basha)
2017: Seminci de Valladolid: Premi del públic
2017: Premis David di Donatello: Nominada a Millor film estranger
Afegeix un nou comentari