“Fiestas del Pilar” era el nom de l’etiqueta que identificava una llauna de pel·lícula conservada al laboratori Fotofilm de Barcelona durant els anys setanta. En realitat es tractava d’un títol fals, inventat per tal de protegir el que contenia: un film clandestí. No era l’única, n’hi havia moltes més. Gairebé cinquanta anys després, alguns dels seus autors expliquen la història d’aquestes pel·lícules. El documental posa el focus en una obra cinematogràfica de contestació política i estètica underground, desenvolupada dins d’una experiència de ‘cinema total’, que va construir un mapa d’imatges fonamental dels processos d’irrupció política i resignificació social durant la Transició espanyola.
Llicenciada en Periodisme i màster en Desenvolupament de Guió, Esther Cases es va formar en Producció i coproducció de Ficció i Documental a l'Institut National de l'Audiovisuel de París. El Pilar suposa el seu primer treball en la direcció i en la crònica documental a partir d’una recerca universitària prèvia en els camps del cinema, l’imaginari i el pensament. Treballa com a guionista i productora cinematogràfica i també com a docent i experta independent per a diversos organismes públics locals i internacionals en desenvolupament de guió i producció audiovisual. Al llarg de la seva carrera ha signat col·laboracions en l'escriptura amb autors literaris com Eduardo Mendoza, Olivier Rolin, Manuel Vázquez Montalbán o Miquel Pairolí, entre d'altres. També ha treballat amb directors tan diversos com Mario Camus, Enrique Urbizu, Silvia Quer, Jesús Garay, Angelo Longoni, Jo Baier o Dario Argento en films per a la gran pantalla i sèries de ficció. Els seus guions i coproduccions com La ciutat dels prodigis; La princesa del polígon; Caravaggio; Carles, príncep de Viana; I Vicerè o Do you like Hitchcock s'han estrenat en diversos festivals internacionals i han recollit diverses nominacions i guardons.
Afegeix un nou comentari