VO en castellà
Quan Julieta està a punt d’abandonar Madrid per anar-se’n a viure a Portugal, es troba amb Bea, una antiga amiga de la seva filla Antía, de la que no sap res des de fa anys. Bea li explica que va veure a Antia al llac Como, a Itàlia, i que té tres fills. Desconcertada per la notícia, Julieta cancel·la el seu viatge a Portugal i decideix escriure sobre la seva filla, des del dia que va conèixer al seu pare durant un viatge en tren...
És una adaptació dels relats “Destino”, “Pronto” i Silencio”, de la premi Nobel de literatura canadenca Alice Munro.
Una història de dones sobre el dolor, la culpa i la pèrdua.
Pedro Almodóvar neix a Calzada de Calatrava, Ciudad Real, a l’any 1949 i creix en una família de valors tradicionals. El seu pare venedor de vi i oli i la mare mestressa de casa. De petit es traslladà a Cáceres, on va estudiar al col·legi dels Salesians. Va ser llavors quan s’aficionà a la cinematografia i a la que s’hi va dedicar amb constància des de l’adolescència.
Des dels finals dels anys 60 viu i treballa com a auxiliar administratiu de Telefònica fins a finals dels anys 70. En aquesta època va dirigir curts en Super8. Alguns com“Film Político”, “Dos putas o historia de amor que termina en boda” (1974) o”Sexo va , sexo viene” (1977). Comença a treballar amb Carmen Maura amb un llarg metratge“Foll...foll...fóllame, Tim”.
Dos anys després estrena, en 16mm,“Pepi, Luci, Bom y otra chicas del montón” (1980) amb la que ens mostra l’ambient underground que l’envoltava i comença la tendència al protagonisme de personatges femenins.
A més de la seva faceta cinematogràfica, Pedro Almodóvar forma part de la denominada “movida madrileña” dels anys 80 creant un duet musical amb McNamara gravant discs i participant en activitats teatrals i escrivint històries per a diverses publicacions sota el pseudònim de Patty Diphusa.
Al 1987 va crear la productora EL Deseo amb el seu germà Agustín, produïnt: “Relatos Salvajes”,“La vida secreta de las palabras”,“Mi vida sin mi” entre d’altres.
Provocador i elegant, tan influenciat per Luis Buñuel com per Alfred Hitchcock, Fassbinder, John Waters o Douglas Sirk, les películes de Pedro Almodóvar giren sobre personatges singulars, històries camp, i apariència kitsch mostrant-nos les seves habituals obsessions sexuals, socioculturals i religioses. Ens mostra també una perspectiva diferent de les costums i tradicions espanyoles utilitzant diversos gèneres, des de la comèdia negra passant pel melodrama, el thriller i el drama social, amb moments per la sàtira, la farsa o l’esperpent.
La seva experiència com a actor i cantant ha fet que transformar-se en un important director d’actors i com a guionista esbossa especialment bé als personatges femenins i les històries carregades de dramatisme.
En opinió de Lynn Hirschberg (Editor de TV) “Almodóvar presideix sobre els seus canviants personatges com un capellà benevolent: accepta i perdona pràcticament a tots ells , no importen els seus terribles pecats. Un segrestador, un violador o un pedòfil poden tenir un cor pur, i per suposat els aparentment innocents també poden ser culpables”
Filmografia :
2016: Julieta (Director i guionista) (DG).
2013: Los amantes pasajeros (DG).
2011: La piel que habito (DG).
2009: Los abrazos rotos (DG).
2006: Volver (DG).
2004: La mala educación (DG).
2002: Hable con ella (DG).
1999: Todo sobre mi madre (DG).
1997: Carne trémula (DG).
1995: La flor de mi secreto (DG).
1993: Kika (DG).
1991: Tacones lejanos (DG).
1990: ¡Átame! (DG).
1988: Mujeres al borde de un ataque de nervios. (DG).
1987: La ley del deseo (DGAM) (director, guionista, actor i música)
1986: Matador (DGA).
1984: ¡Qué he hecho yo para merecer esto? (DGA).
1983: Entre tinieblas(DG).
1982: Laberinto de pasiones(DGAM).
1980: Pepi, Luci, Bom y otras chicas del montón (DGA).
1978: Un hombre llamado Flor de Otoño (A).
1978: Salomé ((DG).
1978: ¿Qué hace una chica como tú en un lugar como este?
"La narració d’Almodóvar, la més literària fins a dia d’avui, el més contingut i subtil (...) I, potser per això , ho fa sense girs de guió esbojarrats, sense canvis de gènere, sense jocs de paraules ni hipèrboles (...)”Andrea G. Bermejo: Cinemanía
"Per conèixer la noia Almodovar més complexa (...) Una obra de reposada maduració (...) la que potser sigui la pel·lícula més concentrada i precisa del manxec (...)” Jordi Costa: Fotogramas
“Pedro sense almodovarismes. És un drama maternofilial esculpit, des dels propis intestins, amb delicadesa i sensibilitat del millor classicisme (...)” Jordi Batlle Caminal: Diario La Vanguardia
“Julieta és per sí mateixa un impacte que es cuina a foc lent, però que deixa una marca quan s’encenen els llums (...) Una altra proesa cent per cent almodovariana, on cada seqüència és un enigma” Noel Ceballos: GQ Revista
“La perfecte desconstrucció del melodrama en una pel·lícula tan extravagant i sonàmbula com torbadora (…) Luis Martínez: Diario El Mundo
“Emma Suárez, l’autèntic pinzell que dibuixa els sentiments de la història (...) Un melodrama clàssic en tots els sentits del terme, tant de sempre i tant de tots...” Oti Rodríguez Marchante: Diario ABC
2016: Premis Goya: 7 nominacions incloent-hi millor pel·lícula, millor director i millor actriu.
2016: Festival de Cannes: Secció oficial de llarg metratges a concurs.
2016: Premis del Cine Europeo: 4 nominacions, incloent-hi millor pel·lícula.
2016: National Board of Review (NBR) Millors pel·lícules estrangeres de l’any.
2016: Crítics Chice Awards: Nominada a millor pel·lícula de parla no anglesa.
2016: Premis Feroz: 9 nominacions incloent-hi millor pel·lícula dramàtica.
2016: Satellite Awards: Nominada a millor pel·lícula de parla no anglesa.
2016: Representant oficial d’Espanya als Òscars.
Afegeix un nou comentari