Projecció de Festa Major. Guanyadora de 4 Oscar, incloent millor pel·lícula
Inclou copa de cava al vestíbul de l’Auditori un cop finalitzada la pel·lícula
Sinopsi: En un inquietant laboratori d’alta seguretat, durant la Guerra Freda, es produeix una connexió insòlita entre dos mons aparentment allunyats. La vida de la solitària Elisa (Sally Hawkins), que treballa com Kelli en el laboratori, canvia del tot quan descobreix un experiment classificat com a secret: un home amfibi (Doug Jones) que es troba allà reclòs.
VOSE
Del Toro va néixer a Guadalajara, Jalisco, Mèxic, fill de Guadalupe Gómez, actriu, i Federico del Toro Torres, un negociant en compra venda d’automòbils usats. Va créixer en una família estrictament catòlica. Del Toro va estudiar en el Centre d’Investigació i Estudis Cinematogràfics, de la Universitat de Guadalajara.
Guillermo del Toro és un cineasta que ha dirigit una àmplia varietat de pel·lícules, des d’adaptacions de còmics (com Hellboy i Blade II), fins a pel·lícules de terror i fantasia històrica, dos de las quals es situen a Espanya a l’època de la Guerra Civil Espanyola i el període immediatament posterior, durant el règim dictatorial del general Francisco Franco, El espinazo del diablo i El laberinto del fauno on hi comparteixen aspectes similars: protagonistes (nins ) i temàtica (com la relació entre terror i fantasia i el viure sota el règim feixista o dictatorial).
Es caracteritza por imprimir una estètica i ambientació espectaculars a les seves pel·lícules, creant ambients tètrics i angoixants o situacions màgiques i fantàstiques. El seu estil està marcat pel seu gust per la biologia i por la escola d’art simbolista, la seva fascinació pel mundo fantàstic des del punt de vista dels contes de fades i el seu gust pels temes obscurs. Els seus treballs tenen monstres moltes vegades o sers fantàstics.
Del Toro sempre ha dit estar enamorat dels monstres: «mi fascinación hacia ellos es casi antropológica... los estudio, los disecciono en algunas de mis películas: quiero saber cómo funcionan, qué aspecto tienen por dentro y cómo se comportan».
També té un llista d’altres coses que el fascinen i habituals de les seves pel·lícules: «tengo una especie de fetichismo por los insectos, la relojería, la maquinaria y los engranajes, monstruos, lugares oscuros, cosas sin nacer...»
Guillermo del Toro és també amic d’Alfonso Cuarón i Alejandro González Iñárritu, dos directores també mexicans i molt reconeguts . Els tres comparteixen alguns projectes i decisions influint-se mútuament. Els tres van ser nominats als Premis Oscar de 2006, celebrats al febrer del 2007: Del Toro va ser nominat per El laberinto del fauno (que va obtenir sis nominacions, inclosa la de millor pel·lícula de parla no anglesa), Cuarón por escriure i editar Children of men i Iñárritu por produir i dirigir Babel.
Filmografia :
2018: Pacific Rim: Uprising (guionista i productor).
2017: The Shape of Water (director, guionista i productor).
2015: Crimson Peak (director, guionista i productor).
2013: Pacific rim (director, guionista i productor).
2010: Don't be afraid of the dark (guionista i productor).
2010: Los ojos de Julia (productor).
2010: Biutiful (productor).
2008: Hellboy II: The golden army (director, guionista).
2006: El laberinto del fauno (director, guionista i productor).
2004: Hellboy (director, guionista).
2002: Blade II (director).
2001: El espinazo del diablo (director, guionista i productor).
1987: Geometría (director, guionista i productor).
1986: Doña Lupe (director, guionista i productor).
"Crec que Guillermo del Toro ha aconseguit la seva obra mestra, on tot funciona (...) parla de la compassió (...) amb un llenguatge visual admirable, retratant sensacions." Carlos Boyero: Diario El País
"Es cine sobre la necessitat de l’altre, de l’estrany, de tot allò que, des de l’ombra, construeix i desarma la pròpia realitat (...) La cinta navega, de forma literal, sobre la retina de l’espectador como un animal al·lucinat (…)". Luis Martínez: Diario El Mundo
"Es surt absolutament empapat de «La forma del agua» perquè com conte és adorable, confós, ni infantil ni adult. Però, com realitat és rara y difícil de digerir. (…). Oti Rodríguez Marchante: Diario ABC
"Sap seduir. Llueix bellesa, poesia i intenta ajuntar Bella i Bèstia sense “puritanisme” ni “perversions”". Tommaso Koch: Diario El País
"Hi ha una certa nostàlgia per altres temps, però (...) Del Toro l’utilitza activament per, sent fidel a les seves idees, plantejar una forma entre clàssica i moderna de seguir cultivant el gènere. (…). Quim Casas: Diario El Periódico
"Seduirà per sempre a qui s’hagi sentit més a gust en la foscor que sota el sol. I no sols a ells. Potser no sigui la millor pel·lícula de Del Toro, però sí n’és una de les millors que veurem aquest any. (…) Yago García: Cinemanía
"Del Toro torna a evidenciar que es un portentós creador d’imatges. La seva imaginació resulta desbordant, i el seu virtuosisme formal serveix per a envoltar a l’espectador en una espiral de sensualitat. (…) Beatriz Martínez: Fotogramas
2017: 4 Premis Oscar: Millor pel·lícula, director, música i disseny de prod. 13 nom.
2017: Festival de Venècia: León de Oro (Millor pel·lícula)
2017: Globus d’Or: Millor director i banda original. 7 nominacions
2017: Premis BAFTA: 3 premis, inclús Millor director. 12 nominacions
2017: American Film Institute (AFI): Top 10 – Millors pel·lícules de l’any.
2017: Critics Choice Awards: Millor pel·lícula, director, dir. artística i banda sonora
2017: Critics de Los Angeles: Millor director, actriu (Hawkins) i fotografia.
2017: Associació de Crítics de Chicago: 7 nominacions inclòs Millor pel·lícula.
2017: Satellite Awards: Millor actriu ( Sally Hawkins). 10 nominacions
2017: Sindicat de Productores (PGA): Millor pel·lícula
2017: Sindicat de Directors (DGA): Millor director/pel·lícula
2017: Sindicat de Guionistes (WGA): Nominada a Millor guió original
2017: Sindicat d’Actors (SAG): Nom. millor actriu (Hawkins) i actor sec. (Jenkins)
Afegeix un nou comentari