Ah-ga-ssi (La doncella)

Auditori Miquel Pont
Títol original
Ah-ga-ssi (La doncella)
Durada
145min.
Any
2016
País
Corea del Sur

VOSE

Corea, dècada anys 30, durant la colonització japonesa. Una jove, Sookee, és contractada com a criada d’una rica dona japonesa, Hideko, que viu tancada en una gran i luxosa casa sota la influència d’un tirà. Sookee guarda un secret, i amb l’ajuda d’un estafador, que es fa passar per un comte japonès,planeja alguna cosa per Hideko.

Director
Que diu el director

Pak Chan-uk molt sovint anomenat Park Chan-wook o Chan-wook Park, és un director de cinema sud coreà nascut a Seul el 23 d’agost de 1963. Graduat pel departament de filosofia de la Universitat de Sogang, va començar la seva carrera cinematogràfica com ajudant del director Jae-young Gwak, a la pel·lícula “A sketch of a rainy day”(1988).

Al 1992 escriu i dirigeix la seva primera pel·lícula , “moon is the sun’s dream”, entre d’altres però no van tenir cap èxit comercial ni de crítica, fins que va estrenar “Joint Security Area” l’any 2000. “JSA” és una de les pel·lícules més taquilleres de la història de Corea del Sud i aquest èxit catapulta a Park ràpidament a ser una estrella. Després comença la “trilogia de la venganza” i finalment al 2003 Oldboy adaptació del manga del mateix nom que aconseguí el Gran premi del Jurat del Festival de Cannes.

Filmografia :

2016: The Handmaiden

2012: Stoker

2009: Thirst

2007: I’m a Cyborg,, butt that?s OK

2005: Lady Vengeance (tercera pel·lícula de la trilogia de la venjança)

2004: Three... Extremes (segmento “cut”)

2003: Oldboy (segona pel·lícula de la trilogia de la venjança)

2003: If you were me

2002: Sympathy for Mr Vengeance (la primera pel·lícula de la trilogia de la venjança).

2000: Joint security area

1999: Judgment (curt metratge)

1997: Saminjo

1992: Moon is the sun’s dream

Crítiques

“Tant brillant com bruta, tan delicadament exhibicionista com culpablement voyeur (...) sempre amb la càmera detinguda en la passió com l’únic combustible de la mirada” Luis Martínez: Diario El Mundo

“Rodada de forma molt seductora, amb boniques i excitants imatges,(…) no és massa apassionant, però el sentit de l’erotisme que mostra la redimeix en part”. Carlos Boyero: Diario El País

“Llarga, com totes, i entretinguda com poques (...) No està a l’altura ni de l’amoralitat ni de la brutalitat d’algunes de les altres pel·lícules de Park Chang-Wook, però té un enorme encant visual, dramàtic, i fins i tot un punt molt negre en el seu sentit d’humor. Oti Rodríguez Marchante: Diario ABC

“La precisió amb què està explicada la història; abundant d’ ironies dramàtiques de jocs de paraules sorprenents i el molt delit sa amb què Chan-wook s’apropa a les perversions sadianes, fan d’aquest gènere una experiència per gaudir d’allò més.” Sergi Sánchez: Diario La Razón

“L’últim i esplèndid treball de Park Chan-wook ens reconcilia amb el director (...) Obra bonica i perversa (...) Quim Casas: Diario El Periódico

“L’obra mestra del director coreà (...) una pel·lícula d’època on els jocs de miralls, enganys entre personatges i diferents estratagemes acaben per esquitxar també la narració que s’estructura en format Rashomon Pablo González Taboada: Cinemanía

“Park Chan-wook fa malabarismes amb una quantitat de referents molt diferents que gestiona amb una versatilitat sorprenent (...) una elegant exhibició de domini visual. John Tones: Cinemanía

Premis

2016: Festival de Cannes: Secció oficial llarg metratges a concurs.

2016: National Board of Review (NBR): Millors pel·lícules estrangeres de l’any.

2016: Festival de Sitges: Premi del Públic.

2016: Critics Choice Awards: Nominada a millor pel·lícula de parla no anglesa.

2016: Críticos de los Angeles: Millor pel·lícula estrangera i disseny de producció.

2016: Satellite Awards: Nominada a Millor pel·lícula de parla no anglesa.

Afegeix un nou comentari

Text pla

  • No es permet l'ús d'etiquetes HTML.
  • Les línies i paràgrafs es trenquen automàticament.
  • Les adreces web i de correu electrònic es transformen en enllaços automàticament.