Novembre de 1919. Dos supervivents de les trinxeres, un és un magnífic il·lustrador i l’altre, un modest comptable, munten una estafa sobre els monuments als morts de la guerra. En la França dels anys vint, el projecte es converteix en una cosa tan perillosa com espectacular. (FILMAFFINITY)
Philippe Guillaume més conegut com Albert Dupontel, va néixer l’onze de gener de 1964 a Saint-Germain-en-Laye, França.
A l’edat de 4 anys i mig el van enviar cap a casa des de l’escola bressol perquè ni el director podia controlar-lo.
Més tard va ser estudiant de l’escola Paul Bert a Conflans, on va viure fins l’edat de vint anys amb el seus pares, ell metge i ella dentista i on va practicar judo i gimnàstica. Després del batxillerat, va seguir quatre anys els estudis de medicina.
Posteriorment es formà a l’Escola Nacional de Teatre de Chaillot, on va estudiar sota la direcció d’Antoine Vitez. Durant aquest període d’aprenentatge va interpretar petits papers.
També va ser alumne durant uns dotze dies d’Ariane Mnouchkine que li va oferir l’oportunitat d’entrar en la seva companyia de teatre, però va declinar l’oferta. No volia pertànyer a un grup de teatre de la comunitat.
Philippe Guillaume es decideix per la comèdia, la seva passió. És llavors quan tria el seu nom artístic per preservar a la seva família.
Al 1990 va crear amb Manuel Poirier Les Sales Histories una sèrie de contes pel Canal +
A l’agost del mateix any va començar a realitzar representacions teatrals com a comediant i únic actor en el teatre Graslin de Nantes. També va filmar una sèrie d’anuncis comercials per la marca Lada Samara.
Al 1992, Dupontel va actuar a L’Olympia i va aconseguir un gran èxit amb els seus esbossos.
Filmografia :
2017: Nos vemos allà arriba, (actor, guionista i director).
2012: 9 meses...¡De condena!, (actor, guionista i director).
2009: Le Vilain, (guionista i director).
2006: Locked Out, (guionista i director).
1999: Le Créateur,(guionista i director).
1996: Bernie, (guionista i director).
1992: Désiré,(guionista i director).Curtmetratge
"Dupontel no triga a demostrar que, darrera les cabrioles formals, hi ha molt més: no sols una certa voluntat d’estil (...) sinó, sobretot, la capacitat de servir, amb força i contundència, una bona història"
Jordi Costa: Diario El País.
[Dupontel] ho ha fet amb nota, amb una luxosa i molt aconseguida reconstrucció de l'època (...) Una pel·lícula exagerada, brillant i un punt excèntrica (…)”.
Alberto Luchini: Diario El Mundo
"Dupontel entén i representa a la perfecció aquest conglomerat bèl·lic, aventurer, social i romàntic amb tots els seus matisos humorístics (...) Amb molt bon sentit visual, musical i estètic (…)”.
Oti Rodríguez Marchante: Diario ABC
"Es mostra raonablement efectiva combinant humor agosarat amb assumptes foscos com la corrupció, la venjança, el trauma i la mort. (…)”.
Nando Salvá: Diario El Periódico
"Un plaer visual de grans decorats, efectes especials i aquestes màscares darrera les quals s’amaga l'ex-soldat discapacitat de Nahuel Pérez Biscayart. (...) El millor Dupontel firma una faula antibèl·lica encisant”.
Janire Zurbano: Cinemanía
"El cineasta francès emociona, intriga, apassiona i enlluerna, mantenint la seva marca de la casa, la seva esmolada i visceral crítica de la societat (...) I cosa rara entre les adaptacions literàries: em va encantar la novel·la i m’ha fascinat la pel·lícula."
Carlos Loureda: Fotogramas
2017: Festival de Sant Sebastià: Secció oficial (Projeccions especials).
2017: Premis César: 5 premis, incl. Millor director, fotografia y guió adaptat.
Afegeix un nou comentari