Versió original subtítulada en castellà.
Sarah és una astronauta francesa que s'entrena a l'Agència Espacial Europea a Colònia. És l'única dona dins de l'exigent programa. Viu sola amb Stella, la seva filla de set anys. Sarah se sent culpable per no poder passar més temps amb la nena. El seu amor és aclaparador, inquietant. Quan Sarah és triada per formar part de la tripulació d'una missió espacial d'un any de durada anomenada Proxima, es produeix el caos a la relació entre mare i filla.
Pel·lícula apta per a tots els públics.
Trailer apta per a tots els públics.
Alice Winocour va néixer a París al 1976. Va realitzar estudis de Dret i més tard es va matricular a l'Escola nacional de cinema de França, la Fémis. Després del seu pas per l'escola, dirigí tres curtmetratges. Abans de fer el seu primer llargmetratge, Alice Winocour va participar en el guió de Casa (2008), d'Ursula Meier i més tard va fer el guió de la pel·lícula de Vladimir Perisic, Ordinary People (2009), seleccionada a la Setmana de la Crítica de 2009.
Al 2014, va coescriure amb Deniz Gamze Ergüven el guió de la pel·lícula Mustang, que va projectar a la secció Quinzena de Realitzadors del Festival de Cannes 2015, on va guanyar el Premi Europa Cinemes Label.
El seu primer llargmetratge, Augustine, basat en la relació entre el professor Charcot i el seu pacient Augustine, va ser presentat al Festival de Cinema de Cannes 2012 com a part de la Setmana de la Crítica.
El seu segon llargmetratge, Disorder (El protector), que reunia a Diane Kruger i Matthias Schoenaerts, va competir en la secció Un certain regard al Festival de cinema de Cannes 2015 i va ser presentat al Festival Internacional de Cinema de Toronto de 2015
"Un delicat i precís retrat de l'amor matern filial, que fa del feminisme un dels seus motors (...) Una poderosa metàfora que uneix lo terrenal amb lo sideral, i que defineix l'ansietat d'una dona en la seva recerca de la conciliació familiar i laboral, enfrontada, a més, amb l'angoixa que li provoca la separació primerenca de la seva filla (...) Des de la història de Sarah i el seu plançó aconsegueix englobar totes les mares que han de decidir entre la seva maternitat i el seu treball (...)"
Miguel Ángel Colom: FilmAffinity.
"Equilibrades dosi d'emoció i d'informació (...) La pel·lícula gestiona amb tant d’encert el que de veritat vol explicar, que no val la pena entrar en algunes petites tonteries inversemblants de guió (...)"
Oti Rodríguez Marchante: Diari ABC
"Aquí, i això és el més bonic i nou d'aquest film, no es tracta de representar la maternitat com un sentiment abnegat (...) sinó com el que és (...) Winocour planteja la figura materna com tantes vegades hem vist reflectida la paterna: com un romàntic enigma. "
Elsa Fernández-Santos: Diari El País
Festival de San Sebastián 2019: Premi especial del Jurat
Afegeix un nou comentari