Estrena a l'Estat espanyol.

Enmig de l'hivern, en una petita cala prop de Marsella, Angèle, Joseph i Armand tornen a la casa del seu ancià pare. Ha arribat el moment de descobrir què ha quedat dels ideals que els va transmetre el seu progenitor, d'aquest món fraternal que el pare va construir en aquest lloc màgic, al voltant d'un restaurant obrer que porta Armand, el fill gran. I llavors, unes visites que arriben pel mar, interrompen aquests pensaments.

Versió original en francès subtitulada al castellà.

Fitxa tècnica
La villa
2017
107min.
França
Premis

2017 : Festival de Venècia: Secció oficial llargmetratges a concurs

2017 : Premis César: Nominada a Millor actriu secundària (Anaïs Demoustier)

2017:  Festival de Sant Sebastià: Secció Perlas

 

Robert Guédiguian neix el 3 de desembre de 1953 a Marsella en un barri comunista. L’entorn que viu de petit i adolescent el marca tant que es veu reflectit a les seves pel·lícules.

Estudia a la universitat de París als anys 70

Al seu cinema, s’hi veu retratat els oprimits, els dèbils i els pobres. El seu estil cinematogràfic retrata la problemàtica social que s’amaga darrera la construcció d’Europa, entesa com un projecte econòmic exclusivament.
L’èxit li arriba al 1997 amb “Marius et Jeannette” on explica la història d’amor entre pobres amb gran tendresa però sense ironia.
Amb “Ataque!” del 2000 navega per les aigües de la comèdia amb l’objectiu de posar en dubte la “bondat” d’un sistema econòmic que es basa en el procés de globalització.
“La ciudad está tranquila” 2001, abandona la comèdia per entrar en el drama descarnat sense concessions de la condició humana. La pel·lícula il·lustra el problema de les drogues en les societats occidentals.
També queda constància en les seves pel·lícules un altre tema que utilitza i és la desconfiança en la classe política i en les formes tradicionals de participació. Sol retratar dos processos que es donen a la ciutat. Un és la transformació econòmica i el pas de la indústria pesada, a la nova economia on molts obrers es queden sense feina.
 

“Un retrat ple d'esperança de tres germans que descobreixen una nova vida a la casa de la seva infància”. Variety - Jessica Kiang
 

“Un guió clar i petites pinzellades construeixen un drama que indaga en importants
canvis socials. Una de les millors pel·lícules recents de Robert Guédiguian que utilitza el seu repartiment a la perfecció. La matisada i espontània interacció entre els actors sembla gairebé telepàtica. Una de les millors interpretacions d'Ariane Ascaride”. Screen - Jonathan Romney
 

“Una pel·lícula commovedora i emotiva”. Corriere della Sera - Paolo Mereghetti
 

“Preciosa, sensible. Una de les millors pel·lícules d'aquest any a Venècia. Meravellosa”. La Stampa - Fulvia Caprara

“Plena de gràcia, emocions i intel·ligència al voltant del món actual.” El Món - Jacques Mandelbaum

“Sumptuosa i commovedora. Meravellosament explicada, molt ben interpretada i escrita.” Les Inrockuptibles - Jean-Baptiste Morain

"La química entre els tres actors principals és naturalment familiar (...) Gairebé tot resulta convincent, però algunes relacions estan massa planificades, contribuint així a una sensació repetitiva" Jessica Kiang: Variety

 "Una de les seves pel·lícules recents més satisfactòries i fosques (...) El repartiment de Guédiguian l'ajuda a la perfecció (...) Aquest drama de guió acurat fa servir pocs traços per dibuixar temes amb gran abast social" Jonathan Romney: Screendaily

Referències

http://www.filmaffinity.com/ http://www.sensacine.com http://www.imdb.com www.golem.es/distribucion/pelicula https://ca.wikipedia.org/
La teva valoració: Cap Mitja: 7 (1 vote)
Projecció
Dissabte 03/03/2018 a les 17:00h
Cicle:
BRAM 2018

1 comentari

Envia un nou comentari

Pàgina web desenvolupada i hostatjada per Omitsis.
Disseny disseny&rauxa.